نانسی

نانسی

نانسی

نانسی

نانسی

  • ۰
  • ۰

لیسه چیست ؟

 قطعه ای فلزی است که در رنگ کاری صنایع چوبی، گچ کاری ساختمان، نقاشی اتومبیل و نقاشی ساختمان و همچنین برای مخلوط کردن بتونه ساختمانی و اتومبیلی، پهن کردن و مالیدن بتونه، برداشتن بتونه و رنگ‌ و بتونه کاری مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه کار با لیسه :

بدین شکل که بوسیله لیسه (از جنس فلز) بتونه را از روی کاردک برداشته و به ترک ها و درزهای دیوار و چوب می مالیم. برای امر گچ کاری از لیسه پلاستیکی استفاده می شود.لیسه قابلیت خم شدن به شکل مستطیلی را دارد و در رنگ کاری صنایع چوبی مورد استفاده قرار می گیرد. لیسه نیز دو نوع می باشد که از یک نوع آن در کنار کاردک مورد استفاده قرار می گیرد که به آن لیسه کاردک گفته می شود و نوع دیگر آن لیسه رنده می باشد که همانطور که از نام آن مشخص است از این نوع برای تراشیدن شیارها، کنج زوایا و انحنا ها استفاده می شود و بهترین وسیله به منظور پاک کردن رنگ می باشد.

 

در تولید لیسه رنده از ورق فنر سخت که ضخامتی حدود ۲ تا ۳ میلیمتر دارد استفاده می شود ولی در ساخت لیسه کاردک، ورق فنر نرم به کار گرفته می شود. لیسه نیز در سایزهای مختلفی در بازار موجود می باشد

تفاوت لیسه کاری با لیسه کاری خودرو چیست؟

یکی از راه های برطرف کردن و از بین بردن خط و خش بدنه قلم گیری است که در پایان کار به راحتی قابل تشخیص است و باب دل بسیاری از افراد نیست. اما در لیسه گیری خط و خش های بدنه خودرو با لایه های رنگ پر می شود که در نهایت در صورت دقت و تمیزی کار نقاش ، تقریباً خط و خش مورد نظر دیگر به چشم نمی آید. در گذشته برای لیسه گیری از کارت اعتباری و یا کارت تلفن استفاده می شد اما امروزه از یک وسیله که انعطاف پذیر است و لیسه نام دارد استفاده می شود.

با استفاده از لیسه ، یک لایه رنگ بر روی خط و خش قرار می گیرد و پس از خشک شدن آن ، دوباره همین کار تکرار می شود و یک لایه رنگ دیگر بر روی رنگ خشک شده قرار می گیرد. این کار تا جایی ادامه پیدا می کند که خط کاملاً پر شود و با اطراف خود هم سطح شود. در این مرحله با سمباده زدن بر روی سطح لیسه گیری شده بخش هایی که نا همواری ایجاد کرده اند را از بین می برند تا کل سطح یکدست شود. پس از یکدست شدن سطح مورد نظر ، بر حسب نیاز ، دوباره یک لایه رنگ را در محل مورد نظر قرار می دهند تا کار تمیز تر و بهتر به نظر بیاید. در نهایت کلر که یک لایه محافظ و براق کننده است را بوسیله لیسه به روی سطح می زنند تا رنگی که در طی لیسه گیری در خط و خش قرار گرفت را براق و از آن محافظت کند. در پایان کار دوباره سطح مورد نظر را سمباده می زنند تا یکدست شود و سپس محل مورد نظر را پولیش می کنند.

 

مشخصات فنی

 
جنس تیغه: فولادی با فنریت بالا 
جنس دسته : تلفیقی پلاستیکی و الومینیوم قرمز رنگ
تعداد داخل هر بسته : 4 عدد
سایز:  50 میلیمتر،80میلیمتر،100 میلیمتر، 120میلیمتر
وزن بسته : 90 گرم
مناسب برای لیسه کاری اتومبیل و نقاشی اتومبیل و نقاشی ساختمان و بتونه کاری چوب و فلز 

 

شما میتوانید برایخرید لیسه های متفاوت به لینک زیر مراجعه کنید.

https://good4p.com/ابزارالات-صنعتی-و-ساختمانی/لوازم-نقاشی/لیسه-و-کاردک/لیسه-4-عددی-دسته-ابی-فلزی-مارک-داربک-(50م-م-80-م

  • ۰۱/۰۸/۲۸
  • shahrammm rwewq

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی